Adventní věnec

27. listopadu 2011

Adventní věnec už máte nejspíš všichni pěkně doma nachystaný na stole. Pokud někdo ještě nestihl, může použít tento celkem rychlý návod na jeho výrobu. Osobně mám nejraději, když si věnec můžu připravit sama, ale byly i roky kdy jsem se musela spokojit s kupovaným. Moje letošní investice do výroby byla částka 35,- za korpus. Ten už jsem nezvládala udělat svůj, takže musel stačit kupovaný. Nepočítám samozřejmě veci, které již doma mám a opakovaně používám. Větvičky tůjí mám z chalupy a větve jedle jsem dostala zdarma v jednom nejmenovaném hobby marketu.
Podle absolutně vyprodaných nábojů do tavných pistolí v OBI soudím, že se český národ začal více zajímat o samovýrobu adventních věnců a jiných vánočních dekorací. A je to dobře, ať už je to z čisté radosti vlastnoručně vyrobené vánoční dekorace nebo z finančních úspor.

Na výrobu tedy potřebujete: slaměný či jiný korpus, větvičky jehličnanů - pokud máte možnost použijte ještě listy mahonu, vázací drát, kleštičky, 4 svíčky, zapichovací kalíšky pod svíčky, různé vánoční dekorace, sirky (zapalovač), tavnou pistoli vč. náhradních nábojů. 

Postup: Z větších větví si nejprve připravte malé větvičky (foto 2). Obtočte drát kolem korpusu a konec drátu několikrát obtočte a utáhněte. Začněte postupně horní část a boky věnce obkládat větvičkami a druhou rukou zároveň přetahujte konce větviček drátem (foto 3). Přidávejte další řadu větviček tak, aby se překrývaly a korpus nebyl vidět. Takto pokračujte do úplného zakrytí korpusu větvičkami (foto 4).
Zapalovačem nebo sirkou nahřejte napichovací část kalíšků a připevněte svíčky. Svíčky s kalíšky zapíchněte na věnec (foto 5). Pro zdobení věnce můžete přidat kromě základních větviček i další větvičky (tůje, mahon, aj.) Zapichujte nebo pomocí tavné pistole přilepujte další dekorace.

(Tip: bílé a červené hvězdičky na věnci jsou z tvrdšího papíru, natřené temperami. Takto si můžete vyrobit spoustu dalších dekorací.)



Přejeme všem krásný adventní čas!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP