Znojemské sterilované okurky

14. srpna 2012

A jedna klasika, recept na sterilované okurky. V dnešní době padá otázka, zda má smysl ještě zavařovat okurky, když jejich cena je celkem nízká. Pokud máte okurky vlastní nebo je můžete koupit z ekologického zemědělství, je to jasné. S paní Hudskou jsme letos udělali obchod - okurky za houby :-) takže jsem opět zavářela. Mám výborný osvědčený recept od  jedné známe, ale obsahuje 1 Deko. Letos jsem vyzkoušela nový neotestovaný recept, znojemské okurky z nevařeného láku. Vše se dává rovnou do sklenic. Jsem zvědavá jak okurky dopadnou a jestli budou dobré. Oproti původnímu znění jsem udělala tři změny - místo jedné lžíce cukru jsem dala 1 sacharin, nedala jsem koriandr a zalévala jsem je horkou vodou.
Recept 3 mám od jiné známé, ale ještě jsem ho nevyzkoušela.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept 1 - Znojemské okurky z nevařeného láku
Na jednu láhev 720 ml - 5 ks pepře, 2 ks nového koření, 20 ks koriandru, 4 lžíce cukru, 1 lžička soli, 1 větší bobkový list, pár plátků česneku, cibule, kopr, fenykl, mrkev, křen, 1/2 dl octa

Omyté okurky plníme do vymytých a suchých sklenic. Do každé sklenice dáme uvedené suroviny, doplníme studenou vodou a zavíčkujeme. Sterilujeme pri 80 st.C asi 10-15 min. Vyndáme a otočíme víčekem dolů a dáme do teplé trouby nebo do peřin. Po takových 12 hod. v teple jsou už krásně probarvené a cukr rozpuštený. Takto upravené okurky se nekazí a mají křupavou konzistenci.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept 2 - Znojemské okurky
3 l vody, 0,75 l octa, 30 dkg cukru, 20 ks spolarinu (umělé sladidlo), 20 ks pepře, 20 ks nového koření, 8 ks bobkových listů, 1 lžíce soli, 1 celé Deko, mrkev, cibule, kopr

Z uvedených surovin uvaříme lák. Omyté okurky plníme do vymytých a suchých sklenic, zaléváme lákem, zavíčkujeme. Sterilujeme pri 80 st.C asi 15-20 min. Množství je na 11 ks 3/4l sklenic.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept 3 - Znojemské okurky
nálev - 3 l vody, 1 l octa, 28 dkg cukru, 12 dkg soli, 36 ks sacharinu, 1 cm celé skořice
přímo do sklenic - 1 kolečko křenu, 1 kolečko mrkve, kousek bobkového listu, 1 celý pepř, 1 nové koření, 1 hřebíček, 1 kolečko cibule, trochu kopru, 1 malou lžičku hořčicového semínka

Omyté okurky plníme do vymytých a suchých sklenic. Nálev povaříme a po vychladnutí lijeme do naplněných lahví. Sterilujeme 20-25 min. na 90 st., nesmí se vařit.

2 komentářů:

Anonymní,  18. srpna 2012 v 13:02  

Děkuji za inspiraci, těším se, že vyzkoušíme třeba ten první recept, ale trošičku si ho pozměníme, toho koriandru je tam nějak moc :-).

Nela H.

Lenka 18. srpna 2012 v 23:29  

Sice jsem to tam nepsala, ale koriandr jsem také nedávala :-)

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP